Evangeliseren in Middelburg 10-04-2022

STRAATEVANGELISATIE.

14.00u verzamelen voor het stadhuis in Middelburg (Zeeland 😉 )
Wat een verassing! In plaats van met z`n drieën te gaan, vormden we een club van 7 mensen.
Na wat gezellig gepraat en gebed, verdeelden we de groep in drie groepjes.

We liepen de stad door en probeerden het gesprek aan te gaan met de mensen die we tegen kwamen. Eén voor één werden we afgewimpeld, nee, God, Jezus, alsjeblieft niet zeg!
Tot we een oudere vrouw tegen kwamen en haar mochten vertellen dat ze geliefd was door Jezus.
De vrouw begon te stralen en zei: “dat weet ik!” En ze wandelde rustig door. Later kwam ze een ander koppel tegen die haar aanspraken en ze vertelde hoe ze te horen had gekregen dat ze geliefd is.

Ook mochten we een man aanspreken op een bankje, die volgens eigen zeggen voor iedereen klussen deed. Wij mochten vertellen dat Jezus Christus een hele grote klus voor hem had gedaan, aan het kruis van Golgotha. Hij kende de boodschap maar was zeer teleurgesteld in de kerk en moest er niks van weten. Zo verdrietig om te horen en te zien dat teleurstelling zo een muur kan zijn waar mensen zich achter verschuilen.
Zo ook een echtpaar op een bankje, we spraken deze mensen aan, en ze gaven aan, niet meer in God te geloven. Op de vraag waarom niet, vertelde deze mensen dat hun dochter vroeg was overleden aan kanker en dat, dat voor hun de deur had dichtgedaan. Ook een gebed was niet gewenst. We zeiden: “sorry voor uw verdriet, dit doet ook ons veel pijn.” En het is zo hard om dan verder te moeten lopen, omdat de muren zo hoog opgetrokken zijn. We bidden en verwachten dat God dit verdriet ten goede gaat keren.

We lopen langs een jonge man die maaltijden aan het bezorgen is, bijna hardop horen we een stem, geef hem een kaartje. We stoppen, pakken een kaartje en geven deze aan de jongen, hij leest wat er op het kaartje staat en bedankt ons, steekt het in zijn zak en gaat verder met maaltijden bezorgen.
We bidden en verwachten dat deze jongeman Jezus gaat ontmoeten.

Ook spraken we een Belgisch echtpaar dat ons vertelde christen te zijn, en op de vraag of ze een levende relatie met Christus hadden, moesten ze het antwoord schuldig blijven. En gaven aan niet verder te willen praten.

Soms heb je bij straatevangelisatie het gevoel dat je aan het ploegen bent op rotsen, en ook dat willen we eerlijk met jullie delen. Soms is het gewoon door bikkelen in Jezus Naam!
Wij kunnen vaak niet zien wat onze woorden of tranen teweeg brengen in de geestelijke wereld.
Maar we hebben de belofte dat we het brood wat we delen na vele dagen zullen vinden.

Werp uw brood uit op het water want jij zal het vinden, na vele dagen.
Spreuken 11:1.

Jezus is het levende brood, dat we mogen uitdelen aan de mensen om ons heen.
Er zijn mensen waarvan wij misschien niets verwacht hadden, of weinig verwacht hadden, waar wel wat van terecht komt en soms veel van terecht komt. HALLELUJA!
We zaaien mostaardzaden, die, ofschoon de kleinste van de zaden, opwassen tot ze geworden zijn tot de grootste van de kruiden. Dat wij dan niet verachten de dag van de kleine dingen. En weest getroost, dat jullie, mits jullie het goede brood geworpen hebt, zult vinden, het brood na vele dagen.
AMEN!

Dit is een korte bemoediging voor mijzelf en alle broers en zussen die het levende brood delen.
Er is vanmiddag voor verschillende mensen gebeden, uitgestapt in woorden van kennis, en een schouder is hersteld.

Ook mochten we een man aanspreken die zijn nummer gaf en wij ons nummer, die a.s. Zondag naar de gemeente wil komen. Hij is opzoek naar Jezus, maar wist niet waar hij terecht kon.
Deze man weet nu wel waar hij terecht kan. Zo mooi om te beleven dat de Heilige Geest ons elkaar laat ontmoeten.

Ook spraken we een man aan die hindoe is, eerst moest hij er niet veel van weten, maar naar een uitvoerig gesprek mochten we toch voor hem bidden. Deze man was bang dat hij voor het gebed moest betalen 😉. Maar wij mogen ALLES om niets uitdelen, omdat wij ALLES om niet ontvangen hebben. Dank u Jezus!

De enige waarheid = Jezus heeft jou vrijgemaakt!

Dank jullie wel voor jullie gebeden!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.